Sawubona eKapa! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Berghout - WaarBenJij.nu Sawubona eKapa! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Berghout - WaarBenJij.nu

Sawubona eKapa!

Door: Laura Berghout

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een lange vlucht ben ik gisterenavond laat dan toch echt aangekomen in Kaapstad. Mijn nieuwe woonplekje voor de komende 21 weken. Hoe onwerkelijk is dit? Ik besef zelf nog niet helemaal waar ik ben. Toen ik hier in het appartement aankwam, stond de eigenaresse ons al op te wachten. Alles goed uitgelegd gekregen over het appartement, dus het is tijd om het echt mijn plekje te maken. Het appartement is knus en mijn kamer is ruim. Van thuis heb ik wat foto's meegenomen, zodat mijn kamer wat meer gezelligheid van thuis uitstraalt. Ik zal wel wat foto's op facebook plaatsen. Van CapeTownRocks heb ik een klein welkomstpakketje gekregen met alle informatie wat betreft de veiligheid in de stad. En als ze me iets afraden, dan is het wel alleen over straat gaan. Gelukkig staat de bushalte zowat in mijn achtertuin, dus hoef ik me daar geen zorgen over te maken (en jij ook niet mam!).

Vanochtend is mijn dag in ieder geval goed begonnen met prachtig weer (lees: 23 graden met zon en geen wolken). Dat het nog bestaat! In Nederland ken ik ondertussen geen zomergevoel meer en hier heb ik dat gevoel gelukkig wel (ook al is het winter hier). Dus Bryan en ik met vol goede moed op naar de Tafelberg, maar helaas.. in een keer werd het super bewolkt en kon je alleen maar wolk zien. Dus dat wordt uitgesteld naar een andere dag. Zo nog wel even lekker ergens een hapje eten om deze periode maar goed in te gaan. Ons huisgenootje hebben we nog niet gezien, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Deze komt eind september pas terug.

Met mij gaat alles in ieder geval goed en ik ben ontzettend tevreden met mijn appartement. Voor de mensen die het dichtst bij me staan: ik mis jullie ontzettend erg en ik denk aan jullie.

Keep on track!

Lots of love,
Laura

  • 25 Augustus 2014 - 18:57

    Romy:

    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat!
    Liefs vanuit het regenachtige laagland,
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3128

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Stage Zuid Afrika - Cape Town

Landen bezocht: