Table Mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Berghout - WaarBenJij.nu Table Mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Berghout - WaarBenJij.nu

Table Mountain

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik zit hier alweer een week en ik begin steeds meer te wennen aan de 'local habbits' en het leven hier. Elke dag voel ik me weer ietsje meer thuis en zelfverzekerder. De lokale bevolking is ontzettend vriendelijk en als je ergens niet uit komt, dan helpen ze je ook oprecht. En natuurlijk is er veel criminaliteit in de stad en moet je altijd goed opletten, maar dat betekent niet dat iedereen in Kaapstad zo is. Net zoals in Nederland eigenlijk. Daar heb je tenslotte ook genoeg idioten rondlopen. ;)

Afgelopen donderdag dan toch echt naar kantoor geweest om kennis te maken met het bedrijf. Natuurlijk was ik, zoals bijna iedereen lijkt me, zenuwachtig om daar voor het eerst naar binnen te lopen. Al deze zenuwen waren in een klap weg toen ik binnen kwam. Wat een ontzettend lieve mensen werken daar! Na een warm onthaal van de manager ben ik samen met de huidige stagiaire gaan kijken wat haar werkzaamheden zijn. Ik mag deze vanaf maandag namelijk overnemen. Het werk varieert ontzettend. Van het bellen en mailen naar leveranciers/klanten (hotels, jeepbedrijven, touroperators, etc.) tot aan het ontwerpen van fotoboeken en virtuele routes voor verschillende reizen door Afrika! Hoe vet is dat? Sinds april heeft het bedrijf het fotoboek gelanceerd. Zo kunnen klanten van Safari365 hun foto's opsturen en wij maken daar vervolgens wat moois van (en sturen deze dan ook weer op naar de klant). Het is een mooie herinnering van een prachtige reis. Het bedrijf is klein -zo'n 14 werknemers- en is daardoor ook erg persoonlijk, wat ik zelf erg fijn vind. Je bent namelijk geen nummertje of "maar" een stagiaire, maar je maakt echt deel uit van het bedrijf. Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin om te beginnen maandag! Afgelopen vrijdag had ik dan nog een afscheidsborrel van de huidige stagiaire op kantoor. Met alle werknemers hebben we wat gedronken en -tot mijn verbazing- een hele bbq gehad op het dak. Ondanks dat het winter is hier, is het nog best lekker weer. Het is vergelijkbaar met een zomer in Nederland, maar met meer koude wind. Gelukkig is het weekend wel ontzettend lekker geweest en hebben we leuke dingen gedaan!

Een van de dingen die je zeker moet doen als je in Kaapstad bent, is de Tafelberg opklimmen. En laten we dat nou net gedaan hebben! Voor de diehards onder ons is het geweldig om de berg op te hiken en ik kan met trots zeggen dat ik dat ook gedaan heb! Wat een klim was dat.. maar wat je er voor terug krijgt is niet te beschrijven. Zo mooi! Het pad naar de tafelberg bestond uit stenen, dus het was een soort trap waar je opliep, maar dan zwaarder. Ik moet eerlijk toegeven dat ik vaak zat ben gestopt om te rusten. En laat ik het dan niet over de spierpijn hebben.. my oh my. Tijdens de klim kom je allemaal kleine watervalletjes tegen en waar je ook keek, overal was het uitzicht adembenemend. Eenmaal op de top aangekomen is het alsof al het andere even niet meer uitmaakt en je in een keer 'zen' bent. Althans, dat was bij mij zo. Terug zijn we wel met de kabelbaan gegaan, omdat het al donker werd. Wist je dat de Tafelberg trouwens een van de zever wereldwonderen is? Ik niet namelijk, maar ik begrijp wel waarom. Ik ben weer een ontzettend mooie ervaring rijker.

Anyway, het is 28 graden nu en dus tijd voor het strand! See you later!

Liefs,
Laura


  • 31 Augustus 2014 - 17:05

    Familie Kalthoff (Martijn):

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. We hebben afgelopen week de clubkampioenschappen gehad. Lucas is clubkampioen geworden tot en met jongens enkel 12!
    Jeroen is clubkampioen enkel tot en met 14! en Jeroen is 2e met jongens tot en met 14 en 17!
    Ik ben ook 1e geworden tot en met 8!
    Er was ook een waterspektakel op FC Breukelen.
    En we moeten morgen weer naar school.




    Groeten Martijn

  • 01 September 2014 - 14:04

    John En Iens Peters:

    Hoi Laura,

    Hartstikke leuk je studie-reisverslag te ontvangen,
    Kon nog net deze week, want wij gaan vrijdag op vakantie naar Portugal.
    Wij zien wel aan je reaktie, dat je heel snel geaard bent en dat is alleen maar lekker. Ook je eerste ervaringen zijn louter positief.
    Pa en Ma zijn afgelopen dinsdag nog bij ons geweest op de koffie en natuurlijk ben jij dan onderwerp
    van gesprek.
    Wij wensen je een prima studie-ervaring en tussendoor heel veel plezier. Snuif zo veel mogelijk dingen
    van dat prachtige land op, want daar kan je nooit genoeg van ervaren.

    Lieve groeten van ons beiden en veelplezier. Iens en John Peters.

  • 13 September 2014 - 20:27

    Ivo:

    Ha Laura,

    Alles goed?
    Leuke reisverhalen hebben we gelezen!
    Een collega van mij gaat in november naar Zuid Afrika, wellicht kunnen jij en het bureau waar je werkt hem adviseren en boekingen voor hem doen. Wat is je zakelijke email adres?

    Hartelijke groet,
    ivo

  • 14 September 2014 - 09:08

    Laura:

    Hoi Ivo,

    Wat leuk zeg! Ik zal je even een e-mail sturen met de gegevens er in. Hoe gaat het met de jongens? :)

    Groetjes,

    Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 3126

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Stage Zuid Afrika - Cape Town

Landen bezocht: